Главная Контакты Карта сайта




28 March, 2024
Либерально-демократическая партия Украины
UKR     RUS     ENG
Свобода каждого - основа свободы всех


Партия
Новости ЛДПУ
Проекты
Либерализм: теория и практика
Институт Либерализма
Голосование
Фотоархив
Вопросы и ответы

Вход

Олександр Назарук:Нічого особистого! Роздуми після першого туру

01.04.2019

Олександр Назарук /
Версия для печати
Минуло 27 років з дня проголошення незалежності України. Акт незалежності формалізував вихід України зі складу Радянського Союзу, і фактично означає, в тому числі, право влади без будь-якого наддержавного узгодження приймати політичні рішення та здійснювати внутрішню і міжнародну політику у відповідності до волевиявлення її громадян. За часи незалежності громадяни України уже всьоме почали обирати особу, яка обійме найвищу політичну посаду в нашій державі, формуватиме її зовнішню та внутрішню політику і представлятиме Україну на міжнародні арені. І завершення цих виборів буде справою надзвичайно серйозною.

По своїй суті вибори реалізують на практиці процедуру ДЕЛЕГУВАННЯ ВЛАДНИХ ПОВНОВАЖЕНЬ. Відповідно до Конституції України кожний її громадянин має владні повноваження (законодавчі, судові виконавчі та ін.) із всього спектру влад, які існують у державі Україна. Оскільки повсякденно громадяни займаються особистими справами і вирішують життєві питання, займатися питаннями держави вони фізично не мають можливості, не говорячи уже про складність рішень, для вироблення та реалізації яких потрібні специфічна кваліфікація, досвід, відповідальність та ін.

Природним є вибір із наявного середовища співгромадян, які мають великий досвід у справі вирішення питань та проблем внутрішньої та зовнішньої політики, спроможних відстояти інтереси громадян України. Реалізація процесу делегування владних повноважень конкретним представникам суспільства забезпечується в Україні, як демократичній державі, механізмом виборів, під час проведення яких шляхом голосування визначаються відповідні особи із офіційного списку.

Проведення виборів складає поетапне виконання ряду дій, серед котрих основними, з точки зору отримання якісних результатів, можна вважати складання списків претендентів на виборну посаду, складання списків виборців, формування виборчих дільниць та комісій, інформування громадськості з питань ходу виборчого процесу та ін.

Складання списку претендентів на виборні державні посади виконує спеціально створена Центральна виборча комісія. Навіть дуже поверхневий аналіз результатів її роботи ще до виборів (в даному випадку список претендентів на посаду Президента України) показує одне з двох: або в принципи формування списку не покладена вимога визначення кола громадян, здатних вирішувати проблеми розвитку держави, або члени комісії не розуміють свого завдання на предмет створення такого кола у вигляді списку. Мабуть в положенні про комісію таке завдання не поставлене. А чим інакше пояснити, що основною вимогою входження до списку претендентів є внесення грошової застави у сумі двох з половиною мільйонів гривень? ЩО ЦЕ, ЯК НЕ НАСМІХАННЯ у даному випадку НАД ЗДОРОВИМ ГЛУЗДОМ? З позиції виборця доцільно, аби Виборча комісія при формуванні списків претендентів на посаду Президента України керувалася системою таких оцінок претендентів, виконання яких ЗАБЕЗПЕЧИТЬ включення в виборчий бюлетень тільки тих громадян України, які ЗДАТНІ вирішувати проблеми. Наголошую, що це має відбуватися без порушень прав громадян. А для цього вищезгадана комісія в рамках принципів демократії має розробити відповідні процедури, в тому числі з урахуванням досвіду країн з розвиненою демократією. В Америці, наприклад, таку функцію забезпечують праймеріз. На кінцевому етапі виборів виборець має право (а я особисто маю і бажання) вибирати з кращих, а не "порпатися" у "кучі" з 39 претендентів, єдиною перевагою яких є наявність у них "вільних" 2,5 млн. грн.

Іншим важливим етапом у виборчому процесі є інформування виборців щодо кола претендентів. Єдиним джерелом офіційної інформації про особистість кандидатів є їх автобіографії. При цьому повідомлення викладені в довільній формі і, з точки зору вимог до управлінських здібностей такої посадової особи як Президент України, являються надто спрощеними, майже примітивними. Складається враження, що метою оприлюднення біографічних даних більшості кандидатів являється не надання виборцю можливості оцінити їх здатність до виконання складних завдань, які стоятимуть перед ним в майбутньому, а приховування реального рівня їх обмеженості. Тому інформація про кандидата повинна, як на мій погляд, подаватися не у вигляді автобіографії, а у вигляді характеристики, в якій повинно бути висвітлені питання декларації, податків, суспільної діяльності, які проблеми вирішив кандидат та ін., що характеризує його як особу, здатну організувати ЕФЕКТИВНУ роботу президентської гілки влади в державі. Перелік ОБОВ’ЯЗКОВИХ ДЛЯ ВИСВІТЛЕННЯ питань такого документу має визначити Виборча комісія. Між іншим, висвітити ці питання можливо і в автобіографії, достатньо поставити перед кандидатами відповідні вимоги. А то маємо на етапі виборів інформацію з координатами рік - посада і все! А після виборів кількість координат збільшується за рахунок таких вимірів як розкрадання бюджету, корупція, схеми, незаконні дії, вбивства і таке ж інше. Чи не доцільно подавати інформацію в координатах корупції та участі у розкраданні державного майна ДО виборів, а не ПІСЛЯ. Такий крок БЕЗУМОВНО підвищив би якість виборчої системи. Реальний стан справ дає підстави для висновку, що виборча система у нас НЕЕФЕКТИВНА (з точки зору якості результату), тому її потрібно міняти шляхом доопрацювання, а в деяких випадках і повної заміни існуючих положень і структур. І не потрібно ні відкладати вирішення даного питання, ні уникати прийняття відповідних рішень. Єдино правильний шлях – це ВИРІШУВАТИ ті проблеми, які перед нами ставить реальність, а не втікати від них. Для цього Творець наділив людину розумом і волею до дії. Так що, шановні державотворці, наступила пора перестати "бігати між краплями".

Нічого особистого!

Либерализм: теория и практика
Новости ЛДПУ
 
Новейшая история либеральных демократов в форумах


© 2005 Либерально-демократическая партия Украины.
Пресс-служба ЛДПУ: [email protected]. Для замечаний ипредложений: [email protected]
При использовании материалов сайта ссылка на www.ldpu.org.ua обязательна.
Разработка и дизайн - УРА Internet