|
|
|
|
|
|
|
|
Я. Гольденберг: Інтерактивний проект Конституції України23.01.2006
Я. Гольденберг /
24 січня 2006 року Конституція України є ліберально-демократичною за сукупністю дефініцій стосовно прав людини, але й одночасно суперечливою за гарантіями їх дотримання, надлишковими посиланнями на закони, на що вказувала ЛДПУ ще в 1996 році, а також за визначенням державного устрою. Конституційний процес останнім часом активізувався та рухається в сторону демократизації, послаблення небезпек авторитаризму. Парадоксально, що саме тодішня авторитарна влада разом з частиною лівої опозиції доклала до цього зусилля. Конституційним законом N 2222- IV (проект 4180) визначені частково та недостатньо системно певні риси парламентсько-президентської республіки, а надзвичайно розпливчастий конституційний закон на основі проекту 3207-1, що має визначити систему місцевого самоврядування, поки що прийнятий в цілому до рішення недіючого в даний час Конституційного суду, причому редакція цього закону, прийнята в грудні 2005 року, сильно відрізняється від редакції 2004 року. В цих умовах центральна влада розраховує посилити свій вплив під час адміністративної реформи, а регіональна представницька влада, особливо в деяких східних областях,- посилитись за рахунок послаблення Центру та недопущення розвитку самоврядування громад. В обох випадках місцеве самоврядування не буде мати можливостей розвитку. Можливим вирішенням цих протиріч може бути просування до визначеної програмою ЛДПУ федеральної республіки, тобто, за нашим трактуванням цього терміну, до земельного устрою з уніфікованими повноваженнями земель, нижчими за нинішні повноваження Автономної республіки Крим. Враховуючи те, що Україна фактично має федеративний устрій (маємо АРК зі своїм урядом та ще й іноземною військовою базою на окремій території, підпорядкованій Центру), положення статті 2 Конституції є дезинформаційним. Необхідно виписати в Конституції докладно повноваження як органів влади земель, так і органів самоврядування громад, в тому числі районних, мікрорайонних у містах. Видання конституцій земель та законів на рівні земельних органів представницької влади не повинно передбачатися. Повноваження всенародно обраного на підставі офіційно представленої програми Президента України як вищої посадової особи виконавчої влади після прийняття змін до Конституції були звужені, тобто виконання цієї програми за фактом не є обов’язковим. Можливості Президента щодо впливу на виконавчу владу обмежені, а на законодавчу владу- навпаки, розширені, причому можливості впливу парламента на Президента звужені як за наведеним вище фактом, так і за практично невиконуваною процедурою імпічменту. Це призвело фактично до існування варіанту президентсько-парламентської республіки з обмеженими повноваженнями Президента. Враховуючи ці реалії, Інститут лібералізму започатковує інтерактивний проект Конституції України. Концептуально проект передбачає збереження структури документу, основних його положень, в першу чергу тих, що забезпечують права особи. Комісія, що складається з фахівців інституту, буде вносити ваші пропозиції до цього матеріалу як зміни статей Конституції або варіанти тих чи інших статей, ставлячись з повагою до діючої Конституції. В той же час ми будемо дотримуватись принципів системності, несуперечливості та ліберально-демократичної спрямованості документу. Скачати у форматі Word Інтерактивный проект Конституції України |
|
|
© 2005 Ліберально-демократична партія України.
Прес-служба ЛДПУ: [email protected]. Для зауважень та пропозицій: [email protected] У разі використання матеріалів сайту посилання на www.ldpu.org.ua є обов'язковим. Розробка та дизайн УРА Internet |
|