Головна Контакти Карта сайту




18 вересня, 2021
Ліберально-демократична партія України
UKR     RUS     ENG
Свобода кожного - основа свободи всіх


Партія
Новини ЛДПУ
Кандидати та активісти
Лібералізм: теорія і практика
Інститут Лібералізму
Голосування
Фотоархів
Запитання і відповіді

Вхід



Ігор Гоппе:Наука управління. Закон про амністію доходів від 01.09.2021

Ігор Гоппе /
Версія для друку
Від редакції:Ми вже мали деякі оцінки законопроєкту № 5600 (http://www.ldpu.org.ua/party-news/declarations/61231a84226b1/), що обіцяє збільшення податків. Перед тим був прийнятий інший, не менш видатний закон того ж автора – про амністію доходів. Пропонуємо вам цікаві роздуми професійного економіста з цього приводу в дещо скороченому перекладі з російської з деякими редакційними уточненнями.

З 1 вересня 2021р. в Україні починає діяти Закон про амністію тих доходів громадян, що не пройшли оподаткування в минулому.
Як виявляється, неважливо, що переважна кількість населення отримує доходи, що дозволяли і дозволяють виживати фізіологічно та без надлишків. В країні ціни на споживчі блага як у Європі, а доходи - в десятки разів менше. І це на тлі зарплат управлінців, що в десятки разів вище зарплат платників податків. Практично всі ці люди "з сумнівними і такими, що не пройшли оподаткування" доходами не були державними працівниками.
І те, що люди при владі вважають "надлишками", тобто те, що за їх "законною" думкою підпадає під оподатковувану базу, - насправді дозволяло людям зводити кінці з кінцями. Протягом останніх 30 років платники податків України "добровільно" фінансували "інтелектуальну" діяльність законодавців. І доведеться ще доплатити.
І це не єдина гидота, яку створювали і створюють люди у владі за допомогою своєї "сірої речовини". Попереду ще багато "податків і зобов'язань", про які багато хто з платників податків не здогадується, але за які доведеться платити і нічого корисного натомість не мати.
Щоб зрозуміти, що було не так і чому, зануримося в сувору 30-ти річну реальність і за допомогою Науки управління "Економіка" коротко розберемося з черговим вивихом законодавців.
Людське співтовариство в окремо взятій країні складається з двох структур: структури управління та структури творення. Кожна з них має свої властивості, функціональність, джерела існування і зобов'язання.
В Україні влада для задоволення власних потреб використовує такий інструмент управління, як податки. З них вона непогано.живе.
Відповідно до закону про амністію, влада вирішила дати людям шанс, щоби ті почали все "з чистого аркуша" і сплатили заднім числом з частини отриманих раніше доходів. Начебто і не скажеш ні, але і так говорити язик не повертається. І це не дивлячись на саму суть (розрекламованого – ред.) заходу і не дуже коректні акценти в ньому. Погодьтеся, якби працівники "продуктивних сил" (колега поправив Маркса, який не вирізняв структури управління ні в державі, ні "всередині" цих "продуктивних сил", а використав сучасну йому економічну науку з політичними цілями – ред.) не платили податки, - то "працівникам" структури управління довелося б самим стати "продуктивними силами" і пекти собі пиріжки, штопати зношені валянки, крутити баранку в автобусах і трамваях. Вони таке не робили, значить якимось чином хтось дбав про них, але як їм здається, замало. А за що їх забезпечували, враховуючи, що влада стабільно створювала і продовжує створювати масу негативних ситуацій з гарантовано негативними для "продуктивних сил" наслідками?!
Джерела "добробуту" у кожної зі структур різні, так само дуже відмінні винагороди і механізми їх формування.

А) У структури управління ("непродуктивної" сили) джерелом добробуту є бюджет, тобто податки у вигляді часток вилученого доходу від тих, хто пече - шиє – креслить (а також думає та вирішує, управляє всередині підприємницьких структур також – ред.).

Структура "продуктивних сил", як виявилося (за Гетьманцевим – ред.), вельми недобросовісно це робила. У законі мова йде про всіх громадян, а насправді "проблема" у працівниках "продуктивних сил" (жодним чином це не стосується працівників управління). Багато приховували, платили мало або зовсім не платили. Не важливо, що нема за що було платити!

Б) Джерелом добробуту працівників у структурі "продуктивних сил" є здібності та навички робити щось потрібне собі і іншим, зацікавленим в такому. Тобто працівники не черпають гроші з бюджету, як то роблять управлінці, а намагаються заволодіти необхідними ресурсами і зробити щось корисне для себе та (або) обміну. Якщо вони зіпсують ресурс і зроблять те, що нікому не потрібно, - вони не матимуть доходу і відповідно помруть з голоду. На відміну від них, управлінці не дозволять собі померти з голоду навіть, якщо будуть робити те, що нікому не потрібно і гірше того - шкідливо.
І де в цьому життєдайному процесі користь і ефект від працівників структури управління (якщо вони роблять те, що сказано вище - ред.)?
Ви зробили благо, реалізували його і отримали дохід, і вам "пропонують" заплатити податок і "спати спокійно". Гроші надійдуть у бюджет, тобто в розпорядження "працівників" структури управління. Ті ж розподіляють отримані блага серед "своїх" і оформляють себе як працівників "продуктивних сил". Тобто, взявши частину бюджету собі на прожиток, вирішили вирахувати назад в бюджет якусь частину і заявити: ми такі ж роботяги і платники податків, як і ті, хто пече - шиє - будує. Нічим не гірше, а оскільки "чесно" сплачуємо податки, - то навіть краще. Адже багато працівників "продуктивних сил" не бажають так само чесно і з гордістю платити податки, як це роблять працівники влади, тому їх потрібно силою привчати до фінансової дисципліни. Як підсумок, закон Гетьманцева спрямований не проти "недобросовісних платників податків" взагалі, - а проти працівників виключно "продуктивних сил".

Якщо прописати математику податкового навантаження на "продуктивні сили" (пряму і непряму), - воно буде ненабагато менше, ніж отриманий дохід. А хто в здоровому глузді погодиться (платити - ред.)?

А щодо платників податків - управлінців, у чому обгрунтованість сплати податку на податок? Сенс винагороди відображається в користі, ефекті, інтелектуальному розвитку індивідуума і товариства індивідуумів. У реальності від діяльності структури управління все навпаки.

Закон про амністію, який буде функціонувати 1 рік, спрямований на "продуктивні сили" і не стосується структури управління, тобто влади. За роботу в структурі управління ніхто не має платити з причин:

1. Таке не передбачено в існуючих відносинах обміну. Зовсім різні види діяльності в одному цілому (суспільстві – ред.), де грошовий обмін відбувається виключно поза структурою управління.

2. Нема за що платити, бо вироблене посадовцями не з розряду споживчого.

3. Структура управління сама продукує гроші і її пряме завдання - створювати і нарощувати оборот грошей в структурі "продуктивних сил". Влада живе за рахунок податків, частина яких іде на її утримання і є обґрунтованою оплатою за її організуючу, супровідну та смислову роль у процесі.

Окремо варто згадати таке (явище – ред.), як корупція, яка є антипродуктом виключно структури управління, яка з'являється в неправильно організованих системах зусиллями самих управлінців. Завершиться дію закону про амністію, а корупція як додаткове джерело збагачення управлінця нікуди не дінеться. Намагатися концентрувати зусилля на "боротьбі" з наслідками від поганої системи управління є не кращий спосіб оптимізувати функціонування управління "продуктивними силами". За неправильно організованою (антинауковою) системою завжди знайдуться люди у владі, які будуть її продукувати і отримувати неправомірну вигоду на шкоду "продуктивним силам" . Корупційні гроші будуть накопичуватися і при блокуванні їм виходу в витрати (як це очікується від запущеного Закону про амністію) вони точно підуть в кримінал.
Те, що контроль за витратами і доходами потрібен, - не викликає жодного сумніву. Але контроль потрібен насамперед за працівниками структури управління, а не за тими, хто від неї залежить і "годує". Щоби цей контроль було простіше і ефективніше здійснювати, необхідно виконати ряд коригуючих заходів:

- всі міжнародні фінансові операції повинні відбуватися виключно через держбанк і за відповідною технологією, тому що гривня не відноситься до конвертованих і "прозорих" валют;

- на території країни всі види діяльності через офшори (мають бути – ред.) заборонені;

- інвестиції можуть бути виключно у вигляді технологій, обладнання, інструментів, патентів. Гроші як інвестиція виключені.

Крім цього, важливо створити замкнутий фінансово-виробничий цикл, у межах якого буде відбуватися перетікання грошей. А це дуже складний організаційний продукт, який може і повинна зробити влада.
 

11.09.2021 
Від редакції:Ми вже мали деякі оцінки законопроєкту № 5600 (http://www.ldpu.org.ua/party-news/declarations/61231a84226b1/), що обіцяє збільшення податків. Перед тим був прийнятий інший, не менш видатний закон того ж автора – про амністію доходів. Пропонуємо вам цікаві роздуми професійного економіста з цього приводу в дещо скороченому перекладі з російської з деякими редакційними уточненнями.
03.06.2021 
Від редакції. Ще у часи першого українського парламенту, обраного, на жаль, ще до незалежності (що само по собі нонсенс), постало питання відкликання депутата – зрадника демократичної Народної ради. Надалі було багато моментів, коли ще до закінчення термінів перебування при владі тої чи іншої особи, команди, партії ситуація вимагала змін. ЛДПУ завжди виступала за скорочення задовгих термінів владних повноважень. Нині багато громадських організацій та активістів пропонуєті чи інші шляхи відкликання владних осіб. Організатором одної з таких структур є Володимир Токарєв. Ось його роздуми з цього приводу.
23.05.2007 
Но наши власть предержащие забывают, что «оранжевая революция» и последовавшая за ней «политическая махновщина» способствовали росту в Украине нового общества, которое прорастало и до этого в пустотах постсоветского мутанта. Чем дольше будет политический кризис, тем больше украинцы будут видеть всю бездарность управляющей ими элиты, разочаровываясь разом во всех.
23.05.2007 
И я считаю, что власть не любят не только за страшную коррупцию в верхах, а и из-за готовых обругать каждого посетителя представителей в низах. Пока мы будем искать подходы, знакомства, интонацию, чтобы получить то, что нам положено без всех этих изысков, мы будем культивировать систему неэффективного использования наших налогов и систему унижения нашего достоинства.
23.05.2007 
Ви вважаєте нацистів уособленням чогось демонічного, а “регіоналів” – звичайними собі людьми, хіба що, можливо, з якоюсь мухою в голові? Якби ж то все так було просто; думаєте, як починаються тоталітарні режими?
23.05.2007 
Для чего вообще необходим проходной барьер? Считается, что он позволяет сформировать стабильный состав парламента и способствует формированию более сильных партий. Но, во-первых, после выборов целые партии и фракции меняют политическую окраску, что никак нельзя назвать стабильностью. А во-вторых, за малые партии народ голосует не по ошибке, не случайно. И «корректировать» выбор народа не позволено никому.
22.05.2007 
А лучше все-таки забыть, что вам втолковывали о «коварных планах продажных политиков» политики наивные и чистые. Вспомнить, чего на самом деле хочется от страны и государства. То есть – обозначить желательный для вас и приемлемый для всех граждан Украины результат наблюдаемых песен и плясок вокруг власти.
22.05.2007 
Либеральная модель должна опираться на три базовых принципа: дебюрократизацию экономики при одновременном усилении контроля над выполнением бизнесом своих социальных обязательств, демократизацию управления путем расширения прав местного самоуправления и перехода к открытым избирательным спискам для укрепления внутрипартийной демократии и, наконец, создание условий для постепенного уменьшения влияния финансово-промышленных групп на экономическую политику.
24.04.2007 
На мой взгляд, качественно организованные досрочные выборы - единственный способ нас рассудить. Тимошенко - экстремистка? Нашеукраинцы - двурушники? Янукович - тиран? Мороз - предатель? Коммунисты - фальшивые? Окей, давайте со всеми этими взглядами пойдем на выборы и выберем наименьшее зло. Возможно, юридически это будет неграмотно. Но это будет МОРАЛЬНО легитимно, а что еще главнее - демократично!
24.04.2007 
Стабильность государства - это всегда некий договор между властью и народом, согласно которому большинство подчиняется меньшинству. Для того чтобы этот договор работал, в странах, которые уже прошли революции, разочарования после них, репрессии, беспорядки, войны, понимают, что хотя бы визуально нормы этого негласного договора должны выполняться
24.04.2007 
Є дві основні категорії, які повинні правити в державі. Це справедливість і відповідальність. Справедливість стосується кожного громадянина. Відповідальність треба питати і з усіх, але передовсім - з найвищих державних посадовців. І чим вищий соціальний чи політичний статус людини - тим більша відповідальність.


 
Новітня історія ліберальних демократів у форумах


© 2005 Ліберально-демократична партія України.
Прес-служба ЛДПУ: press_ldpu@ukr.net. Для зауважень та пропозицій: reklama_ldpu@ukr.net
У разі використання матеріалів сайту посилання на www.ldpu.org.ua є обов'язковим.
Розробка та дизайн УРА Internet